O Projekcie

Projekt ma na celu opracowanie programu zajęć i przeszkolenie 240 osób duchownych oraz zaangażowanych w opiekę nad ruchomymi i nieruchomymi zabytkami sakralnego dziedzictwa na terenie Polski. Zrealizowane szkolenia mają przygotować uczestników do opracowania dokumentów planistycznych realizujących obowiązek planowania i organizacji ochrony posiadanych i zarządzanych zabytków w sytuacji kryzysowej i na wypadek konfliktu zbrojnego. Podczas odbywających się w Krakowie szkoleń, ich uczestnicy pozyskują wiedzę na temat przygotowania obiektu na wystąpienie zdarzenia kryzysowego  planowania działań zabezpieczających dla obiektów nieruchomych i ruchomych, narzędzi i systemów mających na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa w obiekcie, ochrony przeciwpożarowej oraz zasad przygotowania i przeprowadzenia przemieszczenia lub rozśrodkowania ruchomości. 

Elementem projektu Bezpieczne dziedzictwo są zdalne seminaria pt Dziedzictwo w cieniu Kasandry. Podczas spotkań , wspólnie z zaproszonymi Gośćmi rozmawiamy o różnych aspektach opieki i ochrony nad dziedzictwem kulturowym.


Rządowy Program Wspierania Rozwoju Uniwersytetów Ludowych na lata 2020 – 2030

Jest to pierwszy w Polsce program, którego głównym celem jest rozwój edukacji dorosłych w formie grundtvigiańskich uniwersytetów ludowych. Wsparcie finansowe w ramach programu obejmuje 4 priorytety:

Priorytet 1 Wsparcie infrastrukturalne i programowe działających uniwersytetów ludowych, prowadzących kursy stacjonarne z wykorzystaniem bazy internatowej lub kursy niestacjonarne

Środki pochodzące z programu posłużą rozwojowi organizacji pozarządowych oraz efektywniejszej realizacji ich działalności statutowej poprzez m.in. podnoszenie umiejętności i kwalifikacji osób
prowadzących zajęcia, zakup sprzętu i wyposażenia oraz podnoszenie standardów zarządzania.

Priorytet 2 Wsparcie tworzenia nowych oraz reaktywacji wcześniej istniejących uniwersytetów ludowych

Dotacje otrzymują organizacje obywatelskie, planujące uruchomić nową placówkę, prowadzące działalność oświatową i wychowawczą w myśl zasad metodologii grundvigiańskiej oraz organizacje, które zamierzają reaktywować działalność wcześniej istniejącego uniwersytetu ludowego.

Priorytet 3 Wsparcie sieci i porozumień uniwersytetów ludowych oraz upowszechnianie edukacji grundtvigiańskiej

Wsparcie dedykowane jest sieciom i federacjom organizacji obywatelskich działającym w formule uniwersytetów ludowych.

Priorytet 4 Wsparcie rozwoju edukacji obywatelskiej i zachowania dziedzictwa w środowiskach lokalnych

Dotacje są udzielane lokalnym partnerstwom z udziałem uniwersytetów ludowych zainteresowanym tworzeniem i rozwojem oferty w zakresie edukacji obywatelskiej.

 

Comments are closed.

Close Search Window